Pre en Postnataal Fitness Expert
 


Sporten tijdens de zwangerschap en na de bevalling.  

Veel vrouwen willen gedurende de zwangerschap blijven sporten en na de bevalling zo snel mogelijk weer fit zijn. Een zwangerschap en bevalling vragen echter heel wat van je lichaam. Het is dan ook verstandig om voldoende rust te nemen en het sporten tijdens en na je zwangerschap verantwoord aan te pakken.
Hoe doe je dat? Marjolein Moerkens Sport & Coaching biedt op maat gemaakte trainingen waarbij jij tijdens je zwangerschap of na de bevalling veilig en onderbouwd kan sporten.

Waarom deelnemen?
Als je tijdens je zwangerschap of na je bevalling wilt sporten en niet weet waar je rekening mee moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan. Gemiddeld één op de vier volwassen vrouwen heeft last van klachten aan de bekkenbodem zoals ongewild urineverlies tijdens inspanning en drie op de tien vrouwen houdt na de eerste zwangerschap een lichte diastase (wijking van de buikspieren). Bij meerdere zwangerschappen neemt de kans op een diastase toe. Een verzakking of prolaps is ook een nare klacht die kan ontstaan door verkeerd trainen. 

Om dit te voorkomen hebben je buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig. Als je buikspieren na de bevalling nog niet hersteld zijn of je bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn is het van belang daar éérst aan te werken. Tijdens de  op maat gemaakte trainingen voor Sterke Mama's wordt hier door middel van verschillende oefeningen aandacht aan besteed. 

Het doel van de trainingen is om fit te blijven tijdens je zwangerschap en je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan reguliere trainingsprogramma’s. Daarnaast laat ik je kennismaken met CrossFit, Bootcamp en het functioneel trainen van je Core en Billen.

Je hebt na afloop een goede basis opgebouwd op het gebied van kracht en uithoudingsvermogen en je weet waar je op moeten letten tijdens het sporten. Zo beheers je een goede ademhaling, co-contractie spierkorset en heb je een goed bewegingspatroon.

Wat houdt het in? 

We richten ons op het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. We starten met uitleg over houding, diastase en bewegingspatronen. Ook bespreken we de zwangerschap en bevalling en de gevolgen die je daar van kunt ondervinden. We bekijken wat jouw sterke en zwakke kanten zijn en waar je meer aandacht aan kunt geven. Tijdens de trainingen werken we aan een sterke core, het versterken van grote spiergroepen en de bekkenbodemspieren. Dit alles door middel van functionele bewegingen. Ook maak je elke week kennis met CrossFit fundamental movements zoals air squat, front squat, shoulder press en deadlift. 

De trainingen worden gegeven door mij als gecertificeerde trainer die gespecialiseerd is in sporten tijdens en na de zwangerschap.

Voor wie?
De Bootcamp Sterke Mama's en Sterke Mama en Ik, is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot heel veel jaar na de bevalling het sporten willen oppakken. Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken. Elke vrouw die al sport of graag aan sporten wilt doen, maar klachten ervaren aan buik, rug, bekken of bekkenbodem, zijn ook welkom om mee te doen. 

Wanneer?
Sterke Mama trainingen zijn doorlopend en worden op maandagavond om 20.00 - 21.00 uur en op dinsdagochtend om 9.15 - 10.15 uur gegeven.  

Instromen kan vanaf nu op elk gewenst moment. Zo kan jij beginnen wanneer jij er klaar voor bent. 

Weet je nog niet zeker of Sterke Mama trainingen iets is voor jou? Meld je dan aan voor een gratis proefles!

Waar?
Alle Sterke Mama trainingen wordt gegeven bij de Locatie Rozenven in Schijf. 

Kosten
5 x trainen € 40,00
10 x trainen € 74,50,-

ABONNEMENT ( maandelijks opzegbaar )
1 x per week trainen € 27,50,- per maand
Onbeperkt trainen € 37,50,- per maand

Aanmelden
Aanmelden kan via de button hieronder. Ik werk uitsluitend met kleine groepjes om kwaliteit te waarborgen. Vol is daarom ook vol.

Uiteraard kan je ook vragen naar de mogelijkheden voor Personal training.

Vragen 
Als je vragen hebt of meer informatie over de trainingen wilt help ik je graag. Stuur me een berichtje via het contact formulier.



 

 
 
 
E-mailen
Bellen
Map
Info
Instagram